Pracownia EEG 2: Różnice pomiędzy wersjami
Z Brain-wiki
AnnADuszyk (dyskusja | edycje) (Utworzono nową stronę "=Pracownia EEG 2= ==Terminy== Zajęcia odbywają się w sali 4.59 w budynku Pasteura 5. * we wtorki w godz. 10:30 - 13:45 * w środy w godz. 13:15 - 16:30 <b>Uwaga:<...") |
|||
(Nie pokazano 21 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 4: | Linia 4: | ||
Zajęcia odbywają się w sali 4.59 w budynku Pasteura 5. | Zajęcia odbywają się w sali 4.59 w budynku Pasteura 5. | ||
− | * we wtorki w godz. 10 | + | * we wtorki w godz. 10.15 - 13:45 |
− | * w środy w godz. 13: | + | * w środy w godz. 13:30 - 16:30 |
<b>Uwaga:</b> ze względu na logiczny poniedziałek w dniu 02.10.2024 zajęcia z Pracowni EEG się nie odbywają. | <b>Uwaga:</b> ze względu na logiczny poniedziałek w dniu 02.10.2024 zajęcia z Pracowni EEG się nie odbywają. | ||
+ | |||
+ | ==Cele przedmiotu== | ||
+ | |||
+ | W trakcie naszych wartszatów chcielibyśmy Panstwu przybliżyć następujące kwestie: | ||
+ | |||
+ | # charakterystykę sygnału EEG - czym charakteryzuje się prawidłowo zarejestrowany sygnał EEG, jakie ma właściwości | ||
+ | # jak zebrać prawidłowo EEG - po naszym kursie nabędą Państwo umiejętność rejestracji EEG | ||
+ | # charakterystyki podstawowych metod analizy sygnału EEG, ze zrozumieniem ich wad i zalet, wymagań, oraz zmienności wyników między osobami. | ||
+ | # jakie narzędzia informatyczne mogą Panstwo spotkac w labie EEG (Psychopy, SVAROG) | ||
+ | # podstawowych zjawisk z psychofizjologii w kontekście procesów poznawczych oraz ich interpretacji fizjologicznych | ||
+ | |||
+ | CZEGO NIE UCZYMY: obsługi przeglądarek sygnału, obsługi toolboxów - nasz kurs ma na celu zrozumienie metod i charakterystyki badanych zjawisk a nie obsługi konkretnego środowiska. | ||
+ | |||
==Materiały== | ==Materiały== | ||
− | #[[Pracownia_EEG/ | + | #[[Pracownia_EEG 2/Wprowadzenie do Psychopy|Wprowadzenie do Psychopy]] |
− | #[[Pracownia_EEG/ | + | #[[Pracownia_EEG 2/Krótkie przypomnienie z anatomii i funkcji mózgu|Krótkie przypomnienie z anatomii i funkcji mózgu]] |
− | #[[Pracownia_EEG/Potencjały_wywołane|Potencjały wywołane]] | + | #[[Pracownia_EEG 2/EEG_spoczynkowe|EEG spoczynkowe, artefakty ]] |
− | #[[Pracownia_EEG/SSVEP_1|SSVEP]] | + | #[[Pracownia_EEG 2/Potencjały_wywołane|Potencjały wywołane]] |
− | #[[Pracownia_EEG/ | + | #[[Pracownia_EEG 2/SSVEP_1|SSVEP]] |
− | + | #[[Pracownia_EEG 2/EEG_wlasności_EEG_spoczynkowego|Własności EEG spoczynkowego: funkcja autokorelacji i widmo]] | |
− | + | #[[Pracownia_EEG 2/AR_1|Widmowa analiza parametryczna]] | |
− | #[[Pracownia_EEG/ERDS|Synchronizacja i desynchronizacja sygnału EEG związana z bodźcem]] | + | #[[Pracownia_EEG 2/ERDS_2|Wprowadzenie do metod czas-częstość]] |
− | + | #[[Pracownia_EEG 2/ERDS|Synchronizacja i desynchronizacja sygnału EEG związana z bodźcem]] | |
− | + | #[[Pracownia_EEG 2/Projekt|Projekt]] | |
+ | |||
Autorzy: dr hab. Maciej Kamiński, | Autorzy: dr hab. Maciej Kamiński, | ||
dr Rafał Kuś, | dr Rafał Kuś, | ||
− | dr hab. Jarosław Żygierewicz | + | dr hab. Jarosław Żygierewicz, |
dr Anna Duszyk-Bogorodzka | dr Anna Duszyk-Bogorodzka | ||
==Zasady zaliczenia pracowni== | ==Zasady zaliczenia pracowni== | ||
− | + | Materiał zajęć jest podzielony na bloki tematyczne. W każdym bloku studenci mają do wykonania zestaw ćwiczeń. | |
− | |||
Zaliczenie bloku ma dwa elementy: | Zaliczenie bloku ma dwa elementy: | ||
− | * | + | * uzupełnienie krótkich raportów po wskazanych blokach. |
− | + | * wykonanie projektu i zaprezentowanie wyników | |
− | + | * obecność obowiązkowa, możliwe dwie nieobeności nieusprawideliwione. | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | * | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | * | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
===Wskazówki dotyczące przygotowania prezentacji=== | ===Wskazówki dotyczące przygotowania prezentacji=== | ||
# Wyniki ćwiczeń przedstawiamy w postaci prezentacji komputerowej (OpenOffice, PowerPoint, LibreOffice, Acrobat, itp.); czas trwania — maksymalnie 15 minut. | # Wyniki ćwiczeń przedstawiamy w postaci prezentacji komputerowej (OpenOffice, PowerPoint, LibreOffice, Acrobat, itp.); czas trwania — maksymalnie 15 minut. | ||
− | # Należy uwzględnić wyniki uzyskane w ćwiczeniach wskazanych przez prowadzących. | + | # Należy uwzględnić wyniki uzyskane w ćwiczeniach wskazanych przez prowadzących. |
# Należy zadbać o prawidłową postać wykresów, w tym w szczególności: | # Należy zadbać o prawidłową postać wykresów, w tym w szczególności: | ||
#* obecność opisów osi (w miarę możliwości); | #* obecność opisów osi (w miarę możliwości); | ||
#* spójne zakresy osi i skalowanie wykresów; | #* spójne zakresy osi i skalowanie wykresów; | ||
#* właściwy dobór skali (tak, aby uwidocznić najważniejsze rzeczy); | #* właściwy dobór skali (tak, aby uwidocznić najważniejsze rzeczy); | ||
− | #* obecność tytułów i innych podpisów ułatwiających zrozumienie prezentowanych treści. | + | #* obecność tytułów i innych podpisów ułatwiających zrozumienie prezentowanych treści; |
+ | #* odpowiedni rozmiar podpisów, aby były widoczne z daleka. | ||
# Prezentacja wyników powinna uwzględniać: | # Prezentacja wyników powinna uwzględniać: | ||
− | #* przypomnienie co było liczone ( | + | #* krótko — przypomnienie co było liczone |
+ | #* podstawowe parametry rejestracji danych; | ||
+ | #* krótko — jak było liczone (jeśli trzeba); | ||
#* na co należy zwrócić uwagę w prezentowanych wynikach; | #* na co należy zwrócić uwagę w prezentowanych wynikach; | ||
#* interpretację wykresów.<br>Część z tych informacji można dołożyć do rysunków w postaci krótkich wyjaśnień. | #* interpretację wykresów.<br>Część z tych informacji można dołożyć do rysunków w postaci krótkich wyjaśnień. | ||
Linia 154: | Linia 68: | ||
# Każdy z powyższych elementów prezentacji będzie oceniany w 10-punktowej skali. Punkty zebrane w ciągu semestru będą przekładać się na ocenę końcową. | # Każdy z powyższych elementów prezentacji będzie oceniany w 10-punktowej skali. Punkty zebrane w ciągu semestru będą przekładać się na ocenę końcową. | ||
# Wyniki dodatkowe, ponadprogramowe, są mile widziane i mogą skutkować lepszą oceną. | # Wyniki dodatkowe, ponadprogramowe, są mile widziane i mogą skutkować lepszą oceną. | ||
− | <br/><br/ | + | |
+ | <br/><br/> |
Aktualna wersja na dzień 11:14, 16 paź 2024
Spis treści
Pracownia EEG 2
Terminy
Zajęcia odbywają się w sali 4.59 w budynku Pasteura 5.
- we wtorki w godz. 10.15 - 13:45
- w środy w godz. 13:30 - 16:30
Uwaga: ze względu na logiczny poniedziałek w dniu 02.10.2024 zajęcia z Pracowni EEG się nie odbywają.
Cele przedmiotu
W trakcie naszych wartszatów chcielibyśmy Panstwu przybliżyć następujące kwestie:
- charakterystykę sygnału EEG - czym charakteryzuje się prawidłowo zarejestrowany sygnał EEG, jakie ma właściwości
- jak zebrać prawidłowo EEG - po naszym kursie nabędą Państwo umiejętność rejestracji EEG
- charakterystyki podstawowych metod analizy sygnału EEG, ze zrozumieniem ich wad i zalet, wymagań, oraz zmienności wyników między osobami.
- jakie narzędzia informatyczne mogą Panstwo spotkac w labie EEG (Psychopy, SVAROG)
- podstawowych zjawisk z psychofizjologii w kontekście procesów poznawczych oraz ich interpretacji fizjologicznych
CZEGO NIE UCZYMY: obsługi przeglądarek sygnału, obsługi toolboxów - nasz kurs ma na celu zrozumienie metod i charakterystyki badanych zjawisk a nie obsługi konkretnego środowiska.
Materiały
- Wprowadzenie do Psychopy
- Krótkie przypomnienie z anatomii i funkcji mózgu
- EEG spoczynkowe, artefakty
- Potencjały wywołane
- SSVEP
- Własności EEG spoczynkowego: funkcja autokorelacji i widmo
- Widmowa analiza parametryczna
- Wprowadzenie do metod czas-częstość
- Synchronizacja i desynchronizacja sygnału EEG związana z bodźcem
- Projekt
Autorzy: dr hab. Maciej Kamiński, dr Rafał Kuś, dr hab. Jarosław Żygierewicz, dr Anna Duszyk-Bogorodzka
Zasady zaliczenia pracowni
Materiał zajęć jest podzielony na bloki tematyczne. W każdym bloku studenci mają do wykonania zestaw ćwiczeń. Zaliczenie bloku ma dwa elementy:
- uzupełnienie krótkich raportów po wskazanych blokach.
- wykonanie projektu i zaprezentowanie wyników
- obecność obowiązkowa, możliwe dwie nieobeności nieusprawideliwione.
Wskazówki dotyczące przygotowania prezentacji
- Wyniki ćwiczeń przedstawiamy w postaci prezentacji komputerowej (OpenOffice, PowerPoint, LibreOffice, Acrobat, itp.); czas trwania — maksymalnie 15 minut.
- Należy uwzględnić wyniki uzyskane w ćwiczeniach wskazanych przez prowadzących.
- Należy zadbać o prawidłową postać wykresów, w tym w szczególności:
- obecność opisów osi (w miarę możliwości);
- spójne zakresy osi i skalowanie wykresów;
- właściwy dobór skali (tak, aby uwidocznić najważniejsze rzeczy);
- obecność tytułów i innych podpisów ułatwiających zrozumienie prezentowanych treści;
- odpowiedni rozmiar podpisów, aby były widoczne z daleka.
- Prezentacja wyników powinna uwzględniać:
- krótko — przypomnienie co było liczone
- podstawowe parametry rejestracji danych;
- krótko — jak było liczone (jeśli trzeba);
- na co należy zwrócić uwagę w prezentowanych wynikach;
- interpretację wykresów.
Część z tych informacji można dołożyć do rysunków w postaci krótkich wyjaśnień.
- Ocenie podlegają:
- kompletność prezentacji;
- czytelność prezentowanych wielkości i zjawisk;
- merytoryczna poprawność wypowiedzi.
- Każdy z powyższych elementów prezentacji będzie oceniany w 10-punktowej skali. Punkty zebrane w ciągu semestru będą przekładać się na ocenę końcową.
- Wyniki dodatkowe, ponadprogramowe, są mile widziane i mogą skutkować lepszą oceną.