Laboratorium EEG: Różnice pomiędzy wersjami
Z Brain-wiki
(Nie pokazano 13 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 9: | Linia 9: | ||
Zajęcia odbywają się w sali 4.59: | Zajęcia odbywają się w sali 4.59: | ||
* we wtorki w godzinach 11:15 - 13:30 | * we wtorki w godzinach 11:15 - 13:30 | ||
− | * w środy w godzinach | + | * w środy w godzinach 10:15 - 12:30 |
== Warunki zaliczenia == | == Warunki zaliczenia == | ||
Linia 31: | Linia 31: | ||
==Materiały dydaktyczne== | ==Materiały dydaktyczne== | ||
+ | Zestaw przykładowych materiałów dotyczących analizy danych w Matlabie towarzyszący książce autorstwa Katarzyny J. Blinowskiej i Jarosława Żygierewicza zatytułowanej "Practical Biomedical Signal Analysis Using MATLAB® Second Edition]" ([https://books.google.pl/books?id=hSpHEAAAQBAJ&pg=PA1&hl=pl&source=gbs_toc_r&cad=3#v=onepage&q&f=false spis treści]): | ||
+ | |||
+ | https://static.routledge.com/9781138364417/matlab.zip | ||
+ | |||
+ | <!-- | ||
===Wprowadzenie do przetwarzania sygnałów online=== | ===Wprowadzenie do przetwarzania sygnałów online=== | ||
* [[Laboratorium_EEG/Wprowadzenie_do_syg_online|ONLINE]]<br> | * [[Laboratorium_EEG/Wprowadzenie_do_syg_online|ONLINE]]<br> | ||
Linia 36: | Linia 41: | ||
=== 10.03.2021 Pomiar EEG spoczynkowe, artefakty i alfa +P300 === | === 10.03.2021 Pomiar EEG spoczynkowe, artefakty i alfa +P300 === | ||
+ | Proszę powtórzyć informacje z : | ||
+ | * [[Pracownia_Sygnałów_Biologicznych/Zajecia_9]]. W szczególności proszę zwrócić uwagę na: | ||
+ | ** porcedurę zakładania czepka | ||
+ | ** przygotowanie skóry do pomiaru | ||
+ | ** kolejność mocowania elektrod w czepku | ||
+ | * [[Pracownia_EEG/EEG_spoczynkowe]] | ||
+ | ** Jakie wyróżniamy rytmy i na jakiej podstawie? | ||
+ | ** Jakie są główne źródła artefaktów? | ||
+ | --> | ||
+ | <!-- | ||
+ | * [[Pracownia_EEG/Potencjały_wywołane#Zadanie_3:_rejestracja_i_analiza_potencja.C5.82u_P3]] | ||
+ | ** Co to jest potencjał P300 | ||
+ | Lektura uzupełniająca o P300: | ||
+ | Linden, D. E. J. (2005). The P300: Where in the Brain Is It Produced and What Does It Tell Us? The Neuroscientist, 11(6), 563–576. https://doi.org/10.1177/1073858405280524 | ||
+ | (Z IP wydziałowego można pobrać ten art. w pdf) | ||
+ | --> | ||
===Wprowadzenie do Matlaba=== | ===Wprowadzenie do Matlaba=== | ||
Linia 41: | Linia 62: | ||
* [[Laboratorium_EEG/Konwerter_plików_Svarog–Matlab|Wczytywanie do Matlaba plików binarnych z programu Svarog]] | * [[Laboratorium_EEG/Konwerter_plików_Svarog–Matlab|Wczytywanie do Matlaba plików binarnych z programu Svarog]] | ||
* [[Laboratorium_EEG/EEGLAB|Pakiet EEGLAB]] | * [[Laboratorium_EEG/EEGLAB|Pakiet EEGLAB]] | ||
+ | |||
+ | ===Filtry przestrzenne=== | ||
+ | * [[Laboratorium_EEG/CSP|Filtry przestrzenne]]: metody ślepej separacji źródeł | ||
+ | |||
+ | ===Zależności przyczynowe=== | ||
+ | * [[Laboratorium_EEG/AR_1|Wielokanałowa analiza parametryczna/Zależności przyczynowe]] | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
<!-- | <!-- | ||
===Słuchowe potencjały stanu ustalonego: zmiany mocy pasmowej i metody ślepej separacji źródeł=== | ===Słuchowe potencjały stanu ustalonego: zmiany mocy pasmowej i metody ślepej separacji źródeł=== | ||
Linia 48: | Linia 79: | ||
* [[Laboratorium_EEG/Analiza czas-częstość w matlabie|Analiza czas-częstość w matlabie]] | * [[Laboratorium_EEG/Analiza czas-częstość w matlabie|Analiza czas-częstość w matlabie]] | ||
* [[Laboratorium_EEG/Analiza zjawiska ERD/ERS|Analiza zjawiska ERD/ERS]] | * [[Laboratorium_EEG/Analiza zjawiska ERD/ERS|Analiza zjawiska ERD/ERS]] | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
=== MP=== | === MP=== | ||
* [[Laboratorium_EEG/MMP|MMP]] | * [[Laboratorium_EEG/MMP|MMP]] |
Aktualna wersja na dzień 16:48, 15 kwi 2024
Informacje bieżące
Zajęcia są prowadzone przez Macieja Kamińskiego i Jarosława Żygierewicza
Zajęcia odbywają się w sali 4.59:
- we wtorki w godzinach 11:15 - 13:30
- w środy w godzinach 10:15 - 12:30
Warunki zaliczenia
Ćwiczenia zostaną zaliczone osobom, które spełnią dwa niezwykle proste warunki:
- Posiadanie maksymalnie dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności na ćwiczeniach,
- Posiadanie przynajmniej połowy sumy punktów ze wszystkich prezentacji,
- ... (do ustalenia).
Elementy oceniane w prezentacji:
- poprawność zastosowanego algorytmu -> należy przygotować opis ideowy algorytmu w punktach/na schemacie
- prezentacja wykonanych testów pokazujacych, że algorytm działa poprawnie
- jakość kodu (czytelność, komentarze, struktura, czy ktoś komu mielibyśmy przekazać ten kod ma sznsę go zrozumieć)
- wykazanie się zrozumieniem otrzymanych wyników.
Materiały dydaktyczne
Zestaw przykładowych materiałów dotyczących analizy danych w Matlabie towarzyszący książce autorstwa Katarzyny J. Blinowskiej i Jarosława Żygierewicza zatytułowanej "Practical Biomedical Signal Analysis Using MATLAB® Second Edition]" (spis treści):
https://static.routledge.com/9781138364417/matlab.zip
Wprowadzenie do Matlaba
Filtry przestrzenne
- Filtry przestrzenne: metody ślepej separacji źródeł
Zależności przyczynowe