Pracownia EEG 2: Różnice pomiędzy wersjami
AnnADuszyk (dyskusja | edycje) |
AnnADuszyk (dyskusja | edycje) |
||
Linia 27: | Linia 27: | ||
==Zasady zaliczenia pracowni== | ==Zasady zaliczenia pracowni== | ||
− | <!--Materiał zajęć jest podzielony na bloki tematyczne. W każdym bloku studenci mają do wykonania zestaw ćwiczeń. | + | <!-- Materiał zajęć jest podzielony na bloki tematyczne. W każdym bloku studenci mają do wykonania zestaw ćwiczeń. |
Zaliczenie bloku ma dwa elementy: | Zaliczenie bloku ma dwa elementy: | ||
Linia 153: | Linia 153: | ||
#* merytoryczna poprawność wypowiedzi. | #* merytoryczna poprawność wypowiedzi. | ||
# Każdy z powyższych elementów prezentacji będzie oceniany w 10-punktowej skali. Punkty zebrane w ciągu semestru będą przekładać się na ocenę końcową. | # Każdy z powyższych elementów prezentacji będzie oceniany w 10-punktowej skali. Punkty zebrane w ciągu semestru będą przekładać się na ocenę końcową. | ||
− | # Wyniki dodatkowe, ponadprogramowe, są mile widziane i mogą skutkować lepszą oceną. | + | # Wyniki dodatkowe, ponadprogramowe, są mile widziane i mogą skutkować lepszą oceną. --> |
− | --> | + | |
<br/><br/> | <br/><br/> |
Wersja z 18:34, 23 wrz 2024
Spis treści
Pracownia EEG 2
Terminy
Zajęcia odbywają się w sali 4.59 w budynku Pasteura 5.
- we wtorki w godz. 10:30 - 13:45
- w środy w godz. 13:15 - 16:30
Uwaga: ze względu na logiczny poniedziałek w dniu 02.10.2024 zajęcia z Pracowni EEG się nie odbywają.
Materiały
- EEG spoczynkowe, artefakty
- Własności EEG spoczynkowego: funkcja autokorelacji i widmo
- Potencjały wywołane
- SSVEP
- Widmowa analiza parametryczna
- Wprowadzenie do metod czas-częstość
- Synchronizacja i desynchronizacja sygnału EEG związana z bodźcem
Autorzy: dr hab. Maciej Kamiński, dr Rafał Kuś, dr hab. Jarosław Żygierewicz dr Anna Duszyk-Bogorodzka
Zasady zaliczenia pracowni
Prezentacje z drugiej części ćwiczeń będą polegały na wybraniu do omówienia przez każdą osobę jednego tematu z części symulacyjnej i części eksperymentalnej.
Zagadnienia do części symulacyjnej:
- Uśrednianie w modelu addytywnym: sygnał + szum.
- Uśrednianie w modelu addytywnym: sygnał + szum + niezależna czynność rytmiczna.
- Uśrednianie w modelu z resetem fazy.
- Uśrednianie potencjału z fluktuacją latencji.
- Wpływ filtrów.
Zagadnienia do części eksperymentalnej:
- Zależność załamków potencjałów wzrokowych od intensywności bodźca.
- Zależność późnych załamków od uwagi.
Wskazówki dotyczące przygotowania raportu
Raport przygotowujemy w środowisku LaTex, korzystając z podanego tutaj wzorca.
Wstęp
W tej sekcji należy krótko opisać czego dotyczą ćwiczenia w danym dziale. W kolejnych sekcjach należy zaprezentować rozwiązania i wyniki otrzymane dla konkretnego zadania.
Ocenie podlegają:
- kompletność prezentacji;
- czytelność prezentowanych wielkości i zjawisk;
- merytoryczna poprawność wypowiedzi.
Zadanie 1
Cel zadania
przypomnienie, co i po co było liczone;
Zestaw pomiarowy
Jaki sprzęt i w jakiej konfiguracji został użyty?
Przeprowadzone pomiary
Parametry pomiarów:
- rejestrowane kanały,
- montaż,
- częstość próbkowania,
- zastosowane filtry.
Jaki był paradygmat doświadczenia?
Obliczenia/Algorytm
jeśli zadanie wymaga napisania programu, należy przedstawić zastosowany algorytm (w punktach lub w postaci schematu)
Wyniki
Prezentacja wyników powinna uwzględniać:
- na co należy zwrócić uwagę w prezentowanych wynikach;
- interpretację wykresów.
Część z tych informacji można dołożyć do rysunków w postaci krótkich wyjaśnień.
Wnioski
Co wynika z zaprezentowanych materiałów.
Zadanie 2
[math]\vdots[/math]
Udział autorów
Tu proszę napisać, który z autorów przyłożył się do którego elementu pracy (podlega to weryfikacji przez prowadzącego zajęcia). Ważnym elementem pracy, poza występującymi bezpośrednio w raporcie sekcjami, jest implementacja opisywanych metod. W końcowym rozliczeniu pracowni każdy student musi wykazać się istotnym wkładem do każdego z elementów:
- przeprowadzenia pomiarów
- implementacji metod obliczeniowych
- redakcji tekstu
Bibliografia
[1] ....
[2] .... -->
Wskazówki dotyczące przygotowania prezentacji
- Wyniki ćwiczeń przedstawiamy w postaci prezentacji komputerowej (OpenOffice, PowerPoint, LibreOffice, Acrobat, itp.); czas trwania — maksymalnie 15 minut.
- Należy uwzględnić wyniki uzyskane w ćwiczeniach wskazanych przez prowadzących.
- Należy zadbać o prawidłową postać wykresów, w tym w szczególności:
- obecność opisów osi (w miarę możliwości);
- spójne zakresy osi i skalowanie wykresów;
- właściwy dobór skali (tak, aby uwidocznić najważniejsze rzeczy);
- obecność tytułów i innych podpisów ułatwiających zrozumienie prezentowanych treści.
- Prezentacja wyników powinna uwzględniać:
- przypomnienie co było liczone (i jak, jeśli trzeba);
- na co należy zwrócić uwagę w prezentowanych wynikach;
- interpretację wykresów.
Część z tych informacji można dołożyć do rysunków w postaci krótkich wyjaśnień.
- Ocenie podlegają:
- kompletność prezentacji;
- czytelność prezentowanych wielkości i zjawisk;
- merytoryczna poprawność wypowiedzi.
- Każdy z powyższych elementów prezentacji będzie oceniany w 10-punktowej skali. Punkty zebrane w ciągu semestru będą przekładać się na ocenę końcową.
- Wyniki dodatkowe, ponadprogramowe, są mile widziane i mogą skutkować lepszą oceną. -->