Proseminarium licencjackie: Różnice pomiędzy wersjami
Z Brain-wiki
Linia 43: | Linia 43: | ||
## stronę tytułową | ## stronę tytułową | ||
## przynajmniej dwa cytowania (bibtex) | ## przynajmniej dwa cytowania (bibtex) | ||
− | ## jak najwięcej elementów pracy, które spisywać można przed uzyskaniem ostatecznych wyników, czyli Wstęp, Cel pracy, częściowo Metody, Dane doświadczalne itp., zależnie od specyfiki wybranego tematu. W tej części oczekujemy również zaangażowania Promotorów | + | ## jak najwięcej elementów pracy, które spisywać można przed uzyskaniem ostatecznych wyników, czyli Wstęp, Cel pracy, częściowo Metody, Dane doświadczalne itp., zależnie od specyfiki wybranego tematu. W tej części oczekujemy również zaangażowania Promotorów. |
# prezentację "główne tezy pracy licencjackiej", przygotowaną pod kątem egzaminu licencjackiego i przedstawioną w czasie zajęć. O terminie prezentacji będzie powiadamiany promotor (zapraszamy). Zawartość merytoryczna, podobnie jak w poprzednim punkcie, nie musi być kompletna -- ocenie będą podlegać | # prezentację "główne tezy pracy licencjackiej", przygotowaną pod kątem egzaminu licencjackiego i przedstawioną w czasie zajęć. O terminie prezentacji będzie powiadamiany promotor (zapraszamy). Zawartość merytoryczna, podobnie jak w poprzednim punkcie, nie musi być kompletna -- ocenie będą podlegać | ||
## jasność wywodu | ## jasność wywodu |
Wersja z 09:26, 12 mar 2017
Proseminarium licencjackie dla Fizyki Medycznej i Neuroinformatyki
- Egzamin licencjacki
- (...) Na początku egzaminu student może przedstawić główne tezy pracy licencjackiej. Prezentacja nie powinna trwać dłużej niż 10 minut. Przy takim wyborze studenta ocena prezentacji jest oceną odpowiedzi na pytanie specjalistyczne związane z tematyką pracy. https://www.fuw.edu.pl/tl_files/studia/licencjat_neuro_przebieg_pytania.pdf
- Oprogramowanie do przygotowywania prezentacji -- np. https://www.libreoffice.org
- Praca dyplomowa:
- [math]\TeX[/math] i [math]\LaTeX[/math]
- Plik:Pracalicmgr.tar.gz styl i szablon prac licencjackich z ZFBiM, specjalności Fizyka Medyczna i Neuroinformatyka ([math]\LaTeX[/math])
- texdoc lshort
- prawa autorskie, gł. art. 29 i art. 115 z Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Art. 29 Ustawy (cytat jako dozwolony użytek) został zmieniony ustawą z dnia 11.09.2015 r (wejście w życie 20.11.2015 r) i recypuje (nie do końca poprawnie) art. 5 ust 3 Dyrektywy 2001/29/WE -- wolno przytaczać w utworach stanowiących całość urywki rozpowszechnionych utworów (…) lub drobne utwory w całości w zakresie uzasadnionym celami cytatu. Nowe jest to, że prawo cytatu obejmuje możliwość przytaczania w całości rozpowszechnionych utworów plastycznych i fotograficznych. Cytat jest tzw. dozwolonym użytkiem, którego dopuszczalność uzależniona jest od celów stosowania cytatu, którymi są: wyjaśnienie, nauczanie, analiza krytyczna lub naukowa, prawa gatunku. Dozwoloność ta determinowana jest spełnieniem warunków z art. 34 pr. aut. czyli przywołanie źródła cytatu i danych o twórcy oraz (co nie wynika z przepisu lecz z judykatury i doktryny) technicznego odróżnienia fragmentu cytatu od treści materiału (np. wzięcie w cudzysłów).
- prawo cytatu funkcjonuje także w kontekście ochrony oprogramowania komputerowego
- nie istnieją unormowane ilościowe kryteria cytowania, są przykładowe orzeczenia
- zostały dodane pod górnymi indeksami przepisy dot. m.in. parodii (art. [math]29^1[/math]), włączania do innego utworu (art. [math]29^2[/math]) itd.
- Art. 115. pkt 1. ustawy (plagiat): Kto przywłaszcza sobie autorstwo albo wprowadza w błąd co do autorstwa całości lub części cudzego utworu albo artystycznego wykonania, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 3.
- system antyplagiatowy obowiązujący na WF UW
- Art. 29 Ustawy (cytat jako dozwolony użytek) został zmieniony ustawą z dnia 11.09.2015 r (wejście w życie 20.11.2015 r) i recypuje (nie do końca poprawnie) art. 5 ust 3 Dyrektywy 2001/29/WE -- wolno przytaczać w utworach stanowiących całość urywki rozpowszechnionych utworów (…) lub drobne utwory w całości w zakresie uzasadnionym celami cytatu. Nowe jest to, że prawo cytatu obejmuje możliwość przytaczania w całości rozpowszechnionych utworów plastycznych i fotograficznych. Cytat jest tzw. dozwolonym użytkiem, którego dopuszczalność uzależniona jest od celów stosowania cytatu, którymi są: wyjaśnienie, nauczanie, analiza krytyczna lub naukowa, prawa gatunku. Dozwoloność ta determinowana jest spełnieniem warunków z art. 34 pr. aut. czyli przywołanie źródła cytatu i danych o twórcy oraz (co nie wynika z przepisu lecz z judykatury i doktryny) technicznego odróżnienia fragmentu cytatu od treści materiału (np. wzięcie w cudzysłów).
- wyszukiwanie publikacji naukowych, np.: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed https://scholar.google.pl
- dostęp do publikacji naukowych, open access vs. model tradycyjny
- zasady współautorstwa publikacji naukowych
Recenzja pracy licencjackiej opiera się na odpowiedziach na następujące pytania:
- Czy treść pracy odpowiada tematowi określonemu w tytule?
- Ocena układu pracy, podziału treści, kolejności rozdziałów, kompletności tez itp.
- Merytoryczna ocena
- Czy i w jakim zakresie praca stanowi nowe ujęcie
- Charakterystyka doboru i wykorzystania źródeł
- Ocena formalnej strony pracy (poprawność języka, opanowanie techniki pisania pracy, spis rzeczy, odsyłacze)
- Sposób wykorzystania pracy (publikacja, udostępnienie instytucjom, materiał źródłowy)
- Inne uwagi
- Pracę oceniam jako
- Ocena pracy
ocena końcowa z przedmiotu
będzie oparta o:
- wysłany na mój email, z cc. do Promotora, szkic pracy licencjackiej (PDF wygenerowany z latexa) zawierający co najmniej:
- stronę tytułową
- przynajmniej dwa cytowania (bibtex)
- jak najwięcej elementów pracy, które spisywać można przed uzyskaniem ostatecznych wyników, czyli Wstęp, Cel pracy, częściowo Metody, Dane doświadczalne itp., zależnie od specyfiki wybranego tematu. W tej części oczekujemy również zaangażowania Promotorów.
- prezentację "główne tezy pracy licencjackiej", przygotowaną pod kątem egzaminu licencjackiego i przedstawioną w czasie zajęć. O terminie prezentacji będzie powiadamiany promotor (zapraszamy). Zawartość merytoryczna, podobnie jak w poprzednim punkcie, nie musi być kompletna -- ocenie będą podlegać
- jasność wywodu
- opanowanie techniki prezentacji
- utrzymywanie więzów czasowych
- opanowanie technologii (antycypacja "problemów z formatami i podłączaniem")
- obecności
W punktach 1. i 2. nie będzie bezpośrednio oceniana zawartość merytoryczna ani też nie będzie weryfikowana poprawność przedstawianych tez -- tylko forma, dlatego oceny z przedmiotu nie należy traktować jako estymaty oceny z pracy i egzaminu.